Curtea de Apel Suceava a menținut decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor și a respins plângerea depusă de asocierea Mavgo Holding – Aqua Parc – Hydrostroy AD, referitoare la câștigătorul licitației pentru lucrările de modernizare a Lotului 2 din Drumul Strategic. „Este o veste foarte bună, pentru că am reușit practic să deblocăm și ultimul lot rămas în suspensie din cauza sarabandei de contestații depuse de constructori în cadrul acestui proiect. La fel ca și în cazul loturilor 1 și 3, tot într-o zi mare a creștinătății, joi, de Înălțare, la ora 9:00, la sediul Consiliului Județean va avea loc semnarea contractului de lucrări. Vom accelera toate demersurile birocratice, care, de acum, vor ține de constructor, pentru ca să predăm cât mai repede amplasamentul, astfel încât lucrările să înceapă și aici”, a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani.
Lotul 2 din Drumul Strategic, în lungime de 51,194 kilometri și format din tronsonul Răuseni – Todireni – Albești – Trușești – Dângeni – Hănești (DJ 282), a fost adjudecat de asocierea Cornell’s Floor – Construct Com – Test Prima – Autotehnorom. Valoarea licitată este de 208.355.380,47 lei cu TVA.
Pe 12 mai, Consiliul Județean a predat către constructori loturile 1 și 3 din cadrul Drumului Strategic, demarând astfel lucrările care vor trebui finalizate în 24 de luni.
Lotul 1 din Drumul Strategic, în lungime de aproximativ 30 kilometri, este format din două tronsoane Șipote (jud. Iași) – Rediu – Răuseni – Călărași, respectiv Dângeni – Mihălășeni. Lucrările de modernizare se ridică la 112,4 milioane de lei, inclusiv TVA, și vor fi efectuate de asocierea dintre firmele Danlin XXL și Dragos Invest. Aici, constructorul a decapat deja asfaltul și s-a început lărgirea drumului de pe unul din cele două tronsoane.
Lotul 3, în lungime de aproximativ 26 de kilometri, pe relația Blândești – Cerchejeni – Sulița (Cheleș) – Lunca Cernești – Todireni, va fi modernizat de asocierea formată din Frasinul și Dimex 2000 Company. Valoarea lucrărilor contractate este de 103 milioane, inclusiv TVA. Și aici s-a făcut ridicarea topo pe toată lungimea sectorului, urmând și aici să se treacă, în cel mai scurt timp, în funcție de vreme, la decaparea asfaltului vechi.
Pe ambele loturi s-au făcut organizările de șantier și s-a început transportul de materiale de balastieră, s-au făcut demersurile pentru obținerea tuturor documentelor, pentru finalizarea procedurilor birocratice și s-a stabilit împreună cu dirigintele de șantier un grafic de lucrări pentru a se încadra în termenul convenit prin contract.
Valoarea totală a proiectului, care include și celelalte cheltuieli – proiectare, dirigintare, taxe, TVA, etc – este de 475,5 milioane lei. Din această sumă, contribuția CJ este o treime, mai exact 158 milioane lei.
„Ce ceea ce nu s-a făcut în făcut în două mandate, am reușit să finalizăm în șapte luni. Promitem că vom continua să fim la fel de implicați până la finalizarea proiectului, pentru ca și botoșănenii să poată beneficia de cele mai bune condiții de trafic, condiție esențială pentru dezvoltarea zonei”, a conchis Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani.